Health Saglik Bilgisi Platform

Health Saglik Portaliniz Saglik Bilgisi Saglikla ilgili hersey

Kahve Hastaliklara Kalkan

Kahvenin sık tüketilmesinin parkinson, şeker ve kalın Bağırsak Kanserine yakalanma riskini azalttığı bildirildi.

Kahve tüketiminin yıldan yıla artması, kahvenin etkileri yönündeki araştırmaların daha da yoğunlaşmasına neden oluyor. Tıp uzmanları, kahvenin uykuyu kaçırmasının yanı sıra moralin düzeltilmesi ve baş ağrısının giderilmesi için de yararlı olduğu sonucuna vardı. Uzmanlar ayrıca, kahvenin sık sık tüketilmesinin şeker, parkinson ve kalın bağırsak kanserine yakalanma riskini azaltabileceğini ve hatta dişlerin çürümesini de önleyebileceğini belirtiyorlar.

Harvard Üniversitesi’nden araÅŸtırmacıların 126 bin ABD’li üzerinde gerçekleÅŸtirdiÄŸi ve 18 yıl süren araÅŸtırma sonucuna göre, Günde 1-3 bardak kahve içilmesi durumunda ÅŸeker hastalığına yakalanma riski azalıyor. AraÅŸtırmaya göre, günde 6 bardak kahve içen erkeklerin ÅŸeker hastalığına yakalanma riskinin, kahve içmeyenlere göre yüzde 54 daha düşük olduÄŸu saptandı. Bunun yanı sıra her Gün kahve içenlerin parkinson hastalığına yakalanma riski, kahve içmeyenlere göre yüzde 80 daha az. Günde 2 bardak kahve içenlerin kalın bağırsak kanserine yakalanma riskiyse yüzde 25′e iniyor.

Araştırmalar ayrıca, devamlı kahve içmenin karaciğerin sertleşmesi ve safra kesesinde taş oluşması olasılıklarını da düşürebildiği sonucuna vardı. Uzmanlar, kahvenin vücudun kalsiyum kaybetmesine yol açmasından dolayı, kahve içenlere günde 100 miligram kalsiyum alma ya da günde en az bir bardak süt içme tavsiyesinde bulunuyor. Uzmanlar ayrıca, kalp ve damar hastalarının ve hamile kadınların kahveyi ölçülü şekilde tüketmeleri gerektiğinin de Altını çiziyor.
iha


Leave a Comment

You must be logged in to post a comment.